Wow!!!

Wednesday, July 20, 2011

iPhone4 Menumpaskan Peragut

Salam sejahtera kepada pembaca sekalian,

Ini adalah suatu kisah benar. Saya mempunyai seorang kawan, namanya Ah Leong(bukan nama sebenar). Dia ni seorang jurujual telefon bimbit. Kalau dengan dia ni sembang pasal handphone sampai tutup kedai pun takpe.  
 
Kadang tu dia ajak lagi sambung cerita kat kedai mamak. Rajin bercerita dia ni, kalau ada program realiti untuk bercerita memang dia ada harapan jadi juara. Lagi satu, dia ni tak kisah pun saya tanya macam-macam pasal handphone, smartphone, tablet, mahupun pasal kereta dan motor. Saya tak pernah beli pun kat dia ni. Hahahaha... Gelak jap... 

Satu hari, seperti hari-hari lain di mana saya akan singgah di kedai Ah Leong untuk mendapat informasi terkini tentang dunia gadget.  Sampai di kedai Ah Leong, saya tengok ada sebuah iPhone 4 yang retak dan pecah skrin depan.  Saya pun bertanya tentang iphone 4 tu. Dia memberitahu bahawa pemilik iphone4 tersebut baru sahaja terlibat dengan kes ragut.

Sewaktu berjalan di kaki lima sebuah kedai dia telah diragut oleh seorang lelaki (pemilik iphone4 ni pun lelaki jugak). Peragut itu cuba meragut beg laptop yang dibawa oleh pemilik iphone4 tersebut.  Pada saat itu hanya iphone4 sahaja yang ada dalam genggaman.  Dengan penuh tekad dia pun memukul kepala peragut tersebut dengan menggunakan iphone4 tu. Bukan takat pukul sikit-sikit, mungkin kerana terkejut pemilik iphone4 itu memukul berkali-kali peragut tersebut sehingga peragut tersebut rebah dan cedera parah.  Seterusnya orang ramai yang ada datang membantu dan peragut itu dimasukkan ke hospital kerana cedera teruk di kepala.  

Melihat pada keadaan iphone4 tu saya rasa memang teruk la kepala peragut tu.  Bayangkan skrin iphone4 yang keras tu boleh retak seribu.  Memang hebat iphone 4 ni kerana berjaya menumpaskan peragut, bukan setakat tak berjaya meragut, malah cedera parah pulak tu.  Begitulah sebuah kisah benar yang terjadi di Ipoh ni. Sekian...

3 comments:

Produk Kecantikan

Baik Punya...